Saturday 21 January 2017

"Outer beauty pleases the EYE. Inner beauty captivates the HEART.”


Pancarkan Inner Beauty anda dengan 7AuRA putih


Kecantikan merupakan suatu ciri khas yang memberikan pengalaman kesenangan atau kepuasan bagi yang memandangnya. Kerana pengalaman ini boleh jadi subjektif, sering kali dikatakan bahwa kecantikan tergantung pada mata yang melihatnya. Secara umum karakteristik cantik sendiri kerap didasarkan kepada kombinasi kecantikan luar atau outer beauty dan kecantikan dari dalam atau inner beauty.

Namun, apalah gunanya jika hanya cantik secara fisikal tanpa mempercantik yang sesungguhnya sejati: inner beauty.

Inner beauty adalah kecantikan sejati yang dimiliki oleh seroang perempuan. Kecantikan sejati yang muncul dari dalam diri, tidak hanya sesuatu yang boleh digilap dari luar. Kecantikan di luar dapat dengan mudah hilang dari waktu ke waktu. Namun, kecantikan sejati dari dalam tidak akan luntur sepanjang masa dan akan selalu terpancar keluar.

Pernahkah anda melihat seorang yang tubuhnya tidak tinggi badannya sedang, hidungnya tidak mancung, bahkan berkacamata tebal, dan bajunya juga tidak berfesyen sama sekali tetapi ia mennarik perhatian banyak laki-laki, dan bahkan nampak cantik dalam pandangan Anda? Kalau pernah, saya ingin bertanya, apa yang membuat perempuan tersebut, yang kalau kita menggunakan pandangan yang umum, secara fisik biasa-biasa saja. Apakah perempuan itu memiliki inner beauty? Apakah sesungguhnya inner beauty itu? Tak entah mengapa kadang banyak sekali yang mencuba mendekati. Apa yang membuat wanita ini menarik perhatian? Sesuatu apa yang ada di dalamnya?

Anda kini sudah masuk ke wilayah yang lebih dalam soal kecantikan. Anda sudah percaya dan menekadkan pada diri anda bahwa kecantikan tidak semata-mata diukur dari penampilan fisik, meski penampilan fisik juga tetap menjadi faktor yang mendukung.

Sekali lagi, perlu saya tegaskan, memang tak dapat disangkal, pesona pada diri seseorang seringkali bersumber dari fisik. Ertinya anda yang berwajah kacak, cantik, bertubuh profesional clasd seorang model plus ditunjang pakaian dan penampilan yang menarik, akan terlihat menarik. Tapi pesona lahir seperti ini akan luntur manakala tidak didukung oleh pesona dari dalam. Pesona dari dalam itu antara lain intelektual dan perilaku menyangkut etika dan tata susila menghadapi orang lain.

Pesona dari dalam itulah yang kerap disebut kharisma atau inner beauty. Nah, bagaimana cara inner beauty keluar? Memang, inner beauty bukan monopoli kaum hawa saja. Inner beauty tidak hanya bisa dimiliki oleh laki-laki saja, tetapi kaum perempuan dan laki-laki.

Cuba anda lihat mereka, lelaki atau perempuan yang penampilannya terlihat menarik dan trendy dari luar, tidak terlihat menarik lagi ketika pengetahuannya minimum cetek, wawasannya kurang, etikanya tak ada, dan ibadahnya kosong? Lihatlah laki-laki yang tampan, tetapi anda tahu bahwa ia adalah penagih dadah, atau koruptor? Apakah lelaki itu tetap tampan di mata anda?

Berikut tip yang diberikan oleh Dr.Florentina..saya copy saja ye...

* Selalu bersyukurlah atas apa yang Anda miliki
* Lakukan hobi baru yang menginspirasi Anda
* Lakukan segala aktiviti dengan penuh ketulusan
* Latih alam bawah sadar Anda untuk memprogram hal-hal positif
"Jangan pernah mengatakan tidak . Misal 'aku tidak mau sakit'. Lebih baik 'aku ingin sehat'," ujar Dr. Florentina.
- Selaraskan jiwa dengan alam semesta
"Perhatikan jam tubuh Anda.  Istirehat yang cukup. Masing-masing anggota tubuh punya waktu istirahatnya tersendiri," ungkap ibu tiga anak itu.
Setelah melatih, Dr.Florentina menyarankan untuk meningkatkan inner beauty. Berikut caranya:
- Tingkatkan rasa syukur Anda
- Tingkatkan rasa percaya diri
- Tingkatkan wawasan dan sosialisasi
- Tingkatkan manajemen stres Anda
- Tingkatkan kehidupan rohaniah Anda

Okey..lanjut...kita berbalik ke metafizik pula...

Kecantikan fizikal adlh idaman stp org x kira lelaki atau wanita. Stp org pasti cintakan keindahan. Tuhan telah memperuntukkan 1 bhgn daripada keindahanNya yang azali yg diagihkan mngikut persen.

60% keindahan itu dizahirkan pd alam semesta. 35% pada wanita yg diagihkan pula mngikut persen pada bhgn tubuh tertentu. Hanya 5% dari keindahan itu dizahirkan pd lelaki.

Jadi jgn hairan mngapa alam semesta bgtu indah. Jgn pula hairan mngapa keindahan wanita mnjadi pujaan dan ada pula part2 pada tubuh wanita yg "lebih indah" dari part yg lain kerana bezanya jumlah persen aura pesona yg diagihkan pada tubuh wanita.

Keindahan ini yg kita pggl sbg Aura Pesona. Sering jg dipanggil sbg Inner Beauty. Anda pasti sering terjumpa wanita yg cantik rupa fizikalnya namun tidak menarik. Semakin di pandang semakin terasa hambar dan membosankan. Cantik namun x indah kerana aura pesona semulajadinya tersekat.

Tentu anda pernah pula melihat wanita yg krg cantik luarannya namun entah mngapa hati anda bgtu tertarik, merasa teduh dan selesa dgnnya. Dia x cantik namun indah kerana aura pesonanya memancar tnpa hlgn. Kalau sudah cantik, indah pulak lagi pastinya jd pujaan di mna2.

Aura yg anda pancarkan mnjadi penentu bgmana manusia lain melayan di tempat kerja, ahli keluarga, rakan2 dan kehidupan sosial anda scra mnyeluruh. Jika aura anda kotor, kusam dan lemah anda cenderung ditindas, dicemuh dan dibenci. Namun jika aura anda bersih dan terang anda akan disenangi, disegani dan disayangi sekalipun oleh org2 yg baru kenal anda. Bahkan baru mndengar nama anda pun sdh mmberi efek pada perasaan org yg terbabit.

Antara tanda paling ketara jika aura pesona anda tersekat, valid utk man and women :

1. Suka murung
2. Kurang ghairah hidup
3. Wajah ditumbuhi byk jerawat
4. Sekeliling mata hitam
5. Bola mata x brsinar
6. Selalu dibuli di mnapun berada
7. Dianggap remeh olh org lain
8. Sentiasa dikejar masalah
9. Masalah dlm cinta/rmh tgga

Manusia beraksi based on apa yg dia rasa pd emosinya. Rasa inilah yg mnjadi sensor semulajadi yg mngesan kondisi aura anda. Maklumat yg dapat diakses oleh minda tru sensor rasa ini akn mnjadi penentu bgmna org ini melayan anda. Klu x pcya blh experimen sndri. Cari sesiapa org yg baru anda kenal. Dekati dirinya dan perhatikan bgmna perasaan anda ketika itu. Perasaan itu adalah hasil connection dan comunication aura anda berdua dan akn mnjadi pencatus kpd tindakan2 anda seterusnya trhadap diri masing2.

So mcm mna utk membuka dan membuat aura pesona anda bersinar terang?

Gunakan Wangian 7Aura PuTiH

✔Untuk Aktifkan Aura Pesona

✅Ambil sedikit sahaja wangian dengan telunjuk tangan kanan, palitkan ke bahagian isi yang menonjol di bawah ibu jari tangan kiri (mount of venus). Lalu gosok-gosokkan dengan isi yang menonjol di pangkal ibu jari tangan kanan.

✅Berniat untuk aktifkan aura pesona. Cth niat: "Dengan izin Tuhan yang maha kuasa, aktiflah aura pesona diri ku bersinar terang membuat semua orang senang dan suka padaku".
Niat juga blh lebih spesifik untuk memikat target orang tertentu.

✅Lalu dekatkan tangan ke hidung, sedut wangian tersebut dan telan.

PM segera :019-4256664
PM segera :019-4256664
PM segera :019-4256664


No comments:

Post a Comment